23 nov 2011

MATERIAL DIDÀCTIC PQPI CONNECTION (2)


Un dels objectius del blog és compartir material didàctic per utilitzar en classe. En aquest sentit, fa uns dies vaig penjar un magnífic material que m'havien enviat des de Sant Mateu. 
Seguint aquesta línia, he decidit jo mateix crear unes fitxes per a treballar amb alumnes. Jo no sóc professor de llengua i això suposa un fort entrebanc alhora d'elaborar material per aquesta matèria, en tot cas, jo he fet unes fitxes d'allò que més o menys sé, escriure. 
La idea ha estat elaborar un mini taller literari. Sis fitxes on es tracta l'elaboració de personatges, la descripció de llocs i fets, la veu narrativa, els temps verbals i, per últim, uns consells generals. Que ningú no espere un curs de narrativa ni res per l'estil. El que s'ha procurat és donar unes nocions bàsiques i preparar una sèrie d'exercicis molt senzills, que poden aprofitar tant en els primers cursos de l'ESO com en PQPI o programes similars. 
La meua experiència docent (sóc profe de PQPI, tot i que de l'especialitat de FOL) el que em dicta és que puc començar la classe explicant cinc o deu minuts, però que ràpidament convé passar-los material pràctic (i quan més concret millor) que després corregim i avaluem. En fi, així és com jo treballe, però cada un sabrà el li funciona...
Per aquesta manera de treballar, el que a mi em resulta molt útil és emprar fitxes temàtiques. Cada una de les fitxes  està pensada per a treballar-se en dues o tres classes, però les he penjat en format doc de manera que els professors puguen adaptar-les als seus gustos. Podeu eliminar, afegir, canviar l'estructura.... El meu únic desig és que us siguen útils i que aconseguim entre tots més i millor material per treballar. Per això mateix, qualsevol aportació de nous materials serà ben rebuda. 
Pd. Trobareu les fitxes al marge dret, baix la portada del llibre

3 comentarios:

  1. Hola, sóc Rafa Julià, profe de l'alumne Andrés Alcobendas, al qual li has fet un comentari al seu blog sobre un apunt teu. T'explique, som un grup de PQPI de segon d'Informàtica a l'IES de Foios. Estan fent uns blogs personals de tot ( sóc el de l'àrea lingüística ) i ara llegíem el llibre que ja em passà a l'estiu el vicedire, Enric Senabre, abans de la publicació. Estem fent una sèrie d'activitats( per ara recerca d'informació, resums...). Ja et passaré la resta de blogs i els seus treballs, seguirem en contacte.

    ResponderEliminar
  2. Gràcies Rafa. Si vols el meu correu és luimipas@esp.upv.es
    Per qualsevol cosa estem en contacte
    Lluís

    ResponderEliminar
  3. me podeu enviar un resum de aquest llibre per fa vor
    es molt important

    ResponderEliminar